Employees Leave Managers, Not Companies

Οι υπάλληλοι συνήθως μιλούν για τους προϊσταμένους-διευθυντές-managers τους λέγοντας: «Είναι πολύ απαιτητικός. Η ομάδα της χαίρεται να  δουλεύει για εκείνη. Μπορείτε να βασιστείτε σε αυτήν. Είναι φοβερός ηγέτης». Ή άλλες φορές λέγοντας: «Δεν ξέρει τι κάνει. Δεν κάθομαι ούτε λεπτό μαζί του». Δεν θα ακούσετε όμως ποτέ κάποιον να λέει ότι η Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού (HRM) είναι μια εύκολη δουλειά.


Σύμφωνα με αμερικανικές στατιστικές με περισσότερους από 500.000 ερωτηθέντες, περίπου το 60 με 70% των εργαζομένων δεν είναι συναισθηματικά αφοσιωμένοι στους οργανισμούς για τους οποίους εργάζονται, και επομένως δεν είναι πλήρως παραγωγικοί. Αυτό υπολογίζεται σε ετήσιο κόστος χαμένης παραγωγικότητας στις ΗΠΑ άνω των 450 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Είναι βέβαιο ότι στη «δέσμευση» (engagement) ενός υπαλλήλου στην εταιρεία για την οποία εργάζεται σημαντικό ρόλο παίζει η πίστη στη διοίκηση, η υπερηφάνεια για την εταιρεία, οι απολαβές και τα κίνητρα που καθένας λαμβάνει, όμως καθοριστικό ρόλο έχει η σχέση μεταξύ προϊσταμένου και υπαλλήλου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυξημένος αριθμός παραιτήσεων εργαζομένων αντικατοπτρίζει την αποτυχία της διοίκησης αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και θεμελιώδη πρόκληση ώστε να γίνουν όλα όσα απαιτούνται ώστε οι υπάλληλοι  να ενδιαφέρονται για τη δουλειά τους, να αισθάνονται καλά με τους οργανισμούς τους και να εργάζονται όσο πιο παραγωγικά μπορούν.

 

Σε μελέτη για την αφοσίωση των εργαζομένων (2013) ο Διευθύνων Σύμβουλος έγραψε:

 

«Η σημαντικότερη απόφαση που παίρνετε στη δουλειά σας είναι ποιους τοποθετείτε ως διευθυντές (managers). Εάν ορίσετε λάθος άτομο  κανένας μισθός, αποζημίωση ή bonus  δεν είναι σε θέση να διορθώσει την κακή κατάσταση που είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθεί».

Tο 50% των Αμερικανών, κάποια στιγμή στην καριέρα τους, εγκατέλειψαν μια δουλειά για να «ξεφύγουν από τον προϊστάμενό τους». 

 «The State of the       American Manager»

Μελέτη του 2015

 Tι θα έπρεπε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη συνολική κατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας μας;

01

Επικοινωνία, επικοινωνία, επικοινωνία

Η ομάδα μας πρέπει να αισθάνεται άνετα να έρθει σε επικοινωνία μαζί μας. Όμως και οι περισσότεροι μάνατζερ φοβούνται. Μελέτη διευθυντικών στελεχών από το Interact Studio και το Harris Poll αποκάλυψε ότι το 69% των διευθυντών φοβούνται την επικοινωνία όπως και οι ομάδες τους.

02

Σχεδιάζετε σωστά την εργασία των υφισταμένων σας

Οι περισσότερες εταιρείες σχεδιάζουν θέσεις εργασίας και στη συνέχεια προσλαμβάνουν ανθρώπους σε αυτές. Οι πρωτοποριακοί διευθυντές κάνουν το αντίθετο. Όταν βρίσκουν ταλαντούχους ανθρώπους, είναι ανοιχτοί στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα μέτρα τους.

03

Δημιουργείστε ευκαιρίες εργασίας σύμφωνα με τις προσωπικές προτεραιότητες

Όταν υπάρχει θέληση πάντα βρίσκονται τρόποι όπως ένα ευέλικτο ωράριο, εργασία από το σπίτι, μία απόσπαση στο χώρο εργασίας του συντρόφου και τόσα άλλα, που πραγματικά θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την πλήρη αφοσίωση των υπαλλήλων στην εργασία για το καλό της εταιρείας.

04

Δώστε το παράδειγμα

Οι εργαζόμενοι νιώθουν αγανάκτηση όταν τους ζητείται να κάνουν πράγματα που οι προϊστάμενοι τους δεν κάνουν. Αν θέλετε να καλλιεργήσετε μια πιο χαρούμενη στάση στον χώρο εργασίας, ξεκινήστε με το να είστε εσείς πιο χαρούμενοι.

05

Κάντε ερωτήσεις και ακούστε τις απαντήσεις

Τίποτα δεν θα γεννήσει δυσαρέσκεια πιο γρήγορα από το παροιμιώδες «κουτί προτάσεων» που δεν ανοίγει ποτέ. Ίσως να μην μπορείτε να κάνετε μια αλλαγή αμέσως, αλλά πρέπει να ενημερώσετε έναν υπάλληλο ότι έχει ακουστεί και ότι παίρνετε στα σοβαρά τις ανησυχίες του.

06

Δώστε εποικοδομητική ανατροφοδότηση

Σε κανέναν δεν αρέσει να του λένε ότι κάνει κάτι λάθος. Αλλά στους ανθρώπους αρέσει να ξέρουν αν υπάρχει γρηγορότερος, καλύτερος ή ευκολότερος τρόπος για να ολοκληρώσει μια εργασία.

07

Να εκτιμάτε τους υπαλλήλους σας

Αναγνωρίζοντας τη σκληρή δουλειά και τη σημαντική συμβολή τους, στα επιτεύγματα της ομάδας

08

Βοηθήστε τους υπαλλήλους να εξελιχθούν

Προωθήστε ένα περιβάλλον μάθησης και συνεργασίας στο οποίο οι υπάλληλοί σας μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους.

Θεωρείστε ότι η επιτυχία όλων όσων εργάζονται στην ομάδα σας είναι δική σας ευθύνη, επομένως πρέπει να βεβαιωθείτε ότι παρέχετε στους ανθρώπους σας τα εργαλεία και την καθοδήγηση για να κάνουν καλά τη δουλειά τους και τότε θα δείτε την αφοσίωσή τους σε εσάς και κατ΄ επέκταση στην εταιρεία για την οποία όλοι μαζί μοχθείτε.

 

2 thoughts on “Οι υπάλληλοι παρατάνε προϊσταμένους όχι εταιρείες

  1. ΟΥΡΑΝΙΑ ΜΑΥΡΑΝΤΖΑ says:

    Εξαιρετικά εύστοχο (“to the point”) άρθρο. Γενικά αντιλαμβάνομαι ότι μια καλή και αποτελεσματική ανώτατη διοίκηση (top management) οφείλει να εστιάζει και στη διαμόρφωση κατάλληλης οργανωσιακής κουλτούρας σε έναν οργανισμό (ιδιωτικό / δημόσιο φορέα / εταιρεία). Η διαμόρφωση αυτής της κουλτούρας εντός ενός οργανισμού δεν επιτυγχάνεται χωρίς τη συνδρομή και στήριξη της ανωτέρας διοίκησης. Επιπρόσθετα η προαναφερθείσα κουλτούρα δε διαμορφώνεται εάν δεν καθοδηγηθεί σωστά το ανθρώπινο δυναμικό του εκάστοτε οργανισμού (είτε μέσω εφαρμογής σωστής ηγεσίας από το top & middle management, είτε μέσω coaching , mentoring και training). Στην ελληνική πραγματικότητα, και συγκεκριμένα όσον αφορά στις υπηρεσίες του Δημόσιου Τομέα, θεωρώ ότι αυτές απέχουν παρασάγκας από τις ορθές πρακτικές ηγεσίας και διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Ειδικότερα όσον αφορά στο σημείο 2, θεωρώ ότι υστερούν ουσιαστικά. Για να μην αναφέρω το ότι ακόμα και σήμερα (2022), οι τοποθετήσεις Δ/ντών και Προϊσταμένων γίνονται με κριτήριο την “αρχαιότητα”…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>