’Longing to be’’ or ‘’not longing to be’’… that is the question!

Η δύναμη του ‘’ανήκειν’’

Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ινστιτούτο εργατικού δυναμικού Achievers (δες την έρευνα εδώ) οι εργαζόμενοι οι οποίοι αισθάνονται ότι ανήκουν (Be-longing) σε έναν εργασιακό χώρο παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα ευφορίας και ευτυχίας με αποτέλεσμα να αποδίδουν καλύτερα στην εργασία τους.

Τα ερωτήματα όμως που απασχολούν κάθε εργαζόμενο και κυρίως τους managers είναι εύλογα και απολύτως φυσιολογικά.

Ερωτήματα όπως: 

Γιατί να ανήκω κάπου;

Γιατί να μπω στον κόπο να δημιουργήσω ένα τέτοιο εργασιακό περιβάλλον για τους άλλους;

Και έπειτα..

Και έστω ότι ασχολούμαι, πώς θα μπορέσω πρακτικά να το πετύχω;

 

Σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για τη σπουδαιότητα της ύπαρξης του αισθήματος του ‘’ανήκειν’’ στον εργασιακό χώρο και έπειτα θα παραθέσουμε τέσσερα  απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να το πετύχεις.

 

Περιεχόμενα

  • Διαφορετικότητα, Ένταξη, Ισότητα. Το περίφημο DEI

  • Και που μου χρειάζονται αυτοί οι όροι? …Είναι Απλά μαθηματικά!

  • 4 πρακτικά βήματα για να μεγαλουργήσω!

Διαφορετικότητα, Ένταξη, Ισότητα. Το περίφημο DEI


Προτού απαντήσουμε τα ερωτήματα που σε απασχολούν, είναι απαραίτητο να ορίσουμε κάποιες έννοιες οι οποίες θα σε βοηθήσουν να προσεγγίσεις το θέμα πιο οργανωμένος.

Διαφορετικότητα (diversity)

Η διαφορετικότητα περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία καθιστούν τον καθένα από εμάς ξεχωριστό. Κάποια από τα στοιχεία είναι εμφανή εξωτερικά ενώ άλλα διαμορφώνονται από τον τρόπο που μεγαλώσαμε.

 

Ένταξη (inclusion)

Ένταξη’’ σημαίνει ότι μια ομάδα λειτουργεί συλλογικά, υποστηρικτικά , με σεβασμό ο ένας προς τον άλλο και ενθαρρύνει τη πολυφωνία πάνω στα διάφορα θέματα που πραγματεύεται.

 

Ισότητα (Equity)

 Η ισότητα λοιπόν προάγει τη δικαιοσύνη και την αμεροληψία εντός των διαδικασιών και του τρόπου κατανομής των πόρων από τον οργανισμό της επιχείρησης.

 

Ας δούμε τους τρείς όρους πιο αναλυτικά:

Διαφορετικότητα( diversity)

Η διαφορετικότητα περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία καθιστούν τον καθένα από εμάς ξεχωριστό. Κάποια από τα στοιχεία είναι εμφανή εξωτερικά ενώ άλλα διαμορφώνονται από τον τρόπο που μεγαλώσαμε.  Υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες διαφορετικότητας: 

 

  • Εσωτερική.

Είναι τα στοιχεία τα οποία ένα άτομο απέκτησε με τη γέννηση του χωρίς να τα επιλέξει όπως το φύλο, η εθνικότητα, η ηλικία, οι φυσικές ικανότητες, η διανοητική ικανότητα κλπ

 

  • Εξωτερική.

Είναι οι πτυχές ενός ατόμου οι οποίες μεταβάλλονται με τον καιρό και επηρεάζονται από τις αποφάσεις του όπως τα προσωπικά ενδιαφέροντα, η μόρφωση, η εμφάνιση, η θρησκεία, ο τόπος διαμονής, η κοινωνικό-οικονομική κατάσταση, οι εμπειρίες, οι οικογενειακή κατάσταση κλπ

 

  • Οργανωσιακή ή λειτουργική

Αφορά τις διαφορές που εμφανίζονται ανάμεσα στους εργαζόμενους οι οποίες τους ανατίθενται από την  επιχείρηση στην οποία εργάζονται. Τέτοιες διαφορές είναι οι υποχρεώσεις και αρμοδιότητες ανά θέση εργασίας, ο εργασιακός χώρος, η αμοιβή, η αρχαιότητα, κλπ

 

  • Κοσμοθεωρία

Η διαφορετικότητα στη κατηγορία αυτή έγκειται στο πως στο τέλος της ημέρας ο καθένας από εμάς συμμορφώνεται και ευθυγραμμίζεται με την κοσμοθεωρία του, παρ’ όλες τις άλλες κατηγορίες διαφορετικότητας. Η κοσμοθεωρία διαμορφώνεται συμφώνα με τις αξίες, τις πολιτικές πεποιθήσεις, τη στάση προς τη ζωή, την επιστημολογία, κλπ

 

Πάμε τώρα να λύσουμε ένα Quiz

 

Τι βλέπεις πρώτα?

Εάν βλέπεις την ηλικιωμένη γυναίκα ή την νεαρή αποτελεί απόρροια ενός στοιχείου της διαφορετικότητάς σου που είναι η ηλικία σου σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας διαδικτυακής ενημέρωσης Insider Inc. (δες την έρευνα εδώ) .

Η διαφορετικότητα όπου και εάν εμφανίζεται, είτε δηλαδή στον εργασιακό χώρο είτε στο ίδιο μας το σπίτι αποτελεί το έφορο έδαφος για την ανάπτυξη νέων ιδεών, τη προσέγγιση θεμάτων από διάφορες οπτικές γωνίες και την εύρεση ποικίλων λύσεων σε προβλήματα. Αρκεί πρώτα ,βέβαια, να την δεχτούμε…

Ένταξη (inclusion)

Η Verna Myers ομιλήτρια του TED Talk και σύμβουλος διαφορετικότητας και κοινωνικής ένταξης είπε:

‘’Η διαφορετικότητα  είναι το να σε προσκαλούν στο πάρτυ. Η ένταξη είναι το να σου ζητάνε και να χορέψεις!’’

Έχοντας λοιπόν τη παραπάνω φράση στο μυαλό μας ας δώσουμε στον όρο ‘’ένταξη’’ την ερμηνεία της πλήρης απελευθέρωσης χωρίς το φόβο της επίκρισης και της κατάκρισης. ‘’Ένταξη’’ σημαίνει ότι μια ομάδα λειτουργεί συλλογικά, υποστηρικτικά , με σεβασμό ο ένας προς τον άλλο και ενθαρρύνει τη πολυφωνία πάνω στα διάφορα θέματα που πραγματεύεται.

Ισότητα (Equity)

Σίγουρα η ζωή είναι άδικη! Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι και το επάγγελμά μας. Και επειδή μια εικόνα ισούται με 1000 λέξεις ας ρίξουμε μια ματιά στη παρακάτω εικόνα…

Seize Your Moment

‘’ Η πορεία προς την επίτευξη της ισότητας δεν επιτυγχάνεται μέσω της ίσης αντιμετώπισης όλων. Επιτυγχάνεται με την δίκαιη αντιμετώπιση τους ανάλογα με τις συνθήκες ζωής του καθενός.’’

—Paula Dressel, Race Matters Institute 1

Get Started

 Η ισότητα λοιπόν προάγει τη δικαιοσύνη και την αμεροληψία εντός των διαδικασιών και του τρόπου κατανομής των πόρων από τον οργανισμό της επιχείρησης. Η στάση αυτή με τη σειρά της φέρνει ήρεμη συμβίωση και αποτρέπει την εμφάνιση συγκρούσεων και αντιδράσεων λόγω αδικιών.

Γιατί να προάγω τη διαφορετικότητα, την ισότητα και την ένταξη στον εργασιακό χώρο;

 

Είσαι μάνατζερ?
  • Κερδίζεις πολύπλευρες προσεγγίσεις στα αντικείμενα εργασίας σου
  • Κερδίζεις ταχύτερες και εξυπνότερες λύσεις στα προβλήματα σου
  • Διαχειρίζεσαι λιγότερες συγκρούσεις και παράπονα.
  • Απολαμβάνεις τον αλληλοσεβασμό ανάμεσα σε εσένα και τους συναδέλφους σου.

 

Είσαι το αφεντικό?

 

Is it enough challenging for you or you want more?

 

Και που μου χρειάζονται αυτοί οι όροι?
…Είναι Απλά μαθηματικά!

 

Η επίτευξη του αισθήματος του ανήκειν σε οποιονδήποτε χώρο, είτε αυτός λέγετε εργασία, είτε σπίτι, είτε σχολείο κλπ θα διαπιστώσετε ότι είναι πιο εύκολη από όσο φανταζόσασταν. Είναι απλά μαθηματικά!

Δ + Ε + Ι = Α

(Διαφορετικότητα + Ένταξη + Ισότητα = Ανήκειν)

Προτού όμως εξηγήσουμε τι εννοούμε, ας πούμε λίγα πράγματα για το ανήκειν. Το αίσθημα του ανήκειν είναι μια από τις βασικές ανάγκες του ανθρώπου όπως αναφέρει ο Abraham Maslow στη  ‘’ολιστική- δυναμική’’ θεωρία του (πυραμίδα των αναγκών).

Πυραμίδα των Αναγκών

Η ανάγκη κάλυψης των βασικών αναγκών άρα και του αισθήματος του ανήκειν λειτουργεί αυτοπαρακινητικά. Οι άνθρωποι απολαμβάνουν το αίσθημα αποδοχής και καταξίωσης από τον περίγυρό τους. Έτσι λοιπόν και οι εργαζόμενοι που αισθάνονται παρόμοια απολαμβάνουν την εργασία τους, τη βρίσκουν ενδιαφέρουσα και αισθάνονται γεμάτοι.

Όταν στο περιβάλλον εργασίας ευδοκιμεί η ανοιχτή επικοινωνία και το αίσθημα του κοινό σκοπού το αίσθημα του ανήκειν ενισχύεται και δυναμώνει.

Εάν αναρωτιέστε ποια η διαφορά ανάμεσα στο ανήκειν και την ένταξη είναι εύλογο και είναι μια συνηθισμένη απορία. Η εξήγηση λοιπόν είναι ότι η ένταξη είναι μια σειρά ενεργειών που, σε συνδυασμό με την ‘’διαφορετικότητα’’ και την ‘’ισότητα’’, στοχεύουν να δημιουργήσουν το αίσθημα του ανήκειν.

Ας επανέλθουμε τώρα σοφότεροι στην αρχική μας εξίσωση!

• Προάγεις τη διαφορετικότητα?
• Αποφασίζεις για τους συνανθρώπους σου έχοντας ως φάρο την ισότητα και τη δικαιοσύνη?
• Εξυψώνεις τους αδύναμους ώστε να αποκτήσουν φωνή?

Εφόσον στο περιβάλλον σου συνυπάρχουν και ευημερούν η διαφορετικότητα η ισότητα και η ένταξη τότε το αποτέλεσμα αυτής της συνύπαρξης είναι η γέννηση του αισθήματος του ανήκειν.

Εάν η απάντηση σε όλες τις ερωτήσεις είναι ‘’ναι’’ τότε αυτό που χρειαζόσουν από αυτό το άρθρο ήταν η συνειδητότητα του τι κάνεις. Καλή δουλειά! Είσαι στον σωστό δρόμο!! Αλλά ρίξε μια ματιά παρακάτω μήπως κάτι σου ξεφεύγει.

Εάν η απάντηση είναι ‘’όχι’’ τότε ο σωστός δρόμος βρίσκετε παρακάτω! Είσαι πολύ κοντά…

 

 

4 πρακτικά βήματα για να μεγαλουργήσω!

 

 

Αυτά είναι τα τέσσερα βήματα που θα να σε βοηθήσουν να καταστρώσεις ένα αποτελεσματικό σχέδιο DEIB (ΔΕΙΑ).

  1. Μίλα! Να είσαι ξεκάθαρος για τις προθέσεις σου
  2. Άκου! Αφουγκράσου το περιβάλλον το οποίο θες να εμπνεύσεις
  3. Μάθε! Χρησιμοποίησε αυτά που άκουσες με σκοπό να συντάξεις ένα σχέδιο με το οποίο θα αντιμετωπίσεις προβλήματα, θα γεφυρώσεις κενά και θα καλύψεις ανάγκες των ανθρώπων του περιβάλλοντός σου.
  4. Άλλαξε! Εφάρμοσε το σχέδιο δημιουργώντας εκείνες τις συνθήκες οι οποίες θα πυροδοτήσουν τη διαδικασία αλλαγής

 

Πιο αναλυτικά….

 

Μίλα!

Να είσαι ξεκάθαρος για τις προθέσεις σου. Συγκέντρωσε τους ανθρώπους που επιθυμείς να επηρεάσεις και μετέδωσε τους την αξία του Δ.Ε.Ι.Α. Εξήγησέ τους τη σημαντικότητα της διαφορετικότητας, τη σπουδαιότητα της ισότητας και της ένταξης όπως τα ένιωθες και εσύ όσο διάβαζες αυτό το άρθρο.  Εξασφάλισε τη δέσμευσή τους στη προσπάθεια αυτή. Ετοιμάσου να γίνεις το παράδειγμα.

Παράδειγμα: AT&T CEO Randall Stephenson addresses the Racial Tension in American Society.

 

Άκου!

Αφουγκράσου το περιβάλλον το οποίο θες να εμπνεύσεις. έχοντας διαμορφώσει ένα ασφαλές και ειλικρινές κλίμα ζήτα από τους ανθρώπους να σου πουν πως αισθάνονται όταν βρίσκονται στο περιβάλλον όπου συνυπάρχετε. Αισθάνονται ότι η φωνή τους εισακούγεται? Αισθάνονται ασφαλείς στο να είναι ο εαυτός τους?  Πιστεύουν ότι όλοι ανεξαρτήτως θέσης συμμετέχουν στη λήψη αποφάσεων που τους αφορούν?

Ένα καλό σχέδιο δράσης εστιάζει στην γεφύρωση των υπαρχόντων κενών μέσω της βαθιάς επίγνωσης της παρούσας κατάστασης.

ΠαράδειγμαCEO Conversation with Cisco’s Chuck Robbins & Francine Katsoudas.

 

Μάθε!

Χρησιμοποίησε αυτά που άκουσες με σκοπό να συντάξεις ένα σχέδιο με το οποίο θα αντιμετωπίσεις προβλήματα, θα γεφυρώσεις κενά και θα καλύψεις ανάγκες των ανθρώπων του περιβάλλοντός σου. Ενέπλεξε όλα τα άτομα στη διαδικασία εντοπισμού των προβλημάτων και έπειτα  στην εύρεση αποκλειστικών λύσεων ζητώντας τη βοήθειά τους. Η συμμετοχή όλων στη σχεδίαση πετυχαίνει την καθολική υποστήριξη του σχεδίου και τη δέσμευσή τους στον στόχο που τέθηκε. Το τελικό σχέδιο θα πρέπει να είναι μετρήσιμο και όχι χιλιοειπωμένες θεωρίες. Να τους καλεί σε συγκεκριμένες δράσεις!

ΠαράδειγμαNellie Peshkov, VP of People & Culture at Reddit: Work In Progress: How Reddit Creates a Culture of Belonging.

 

Άλλαξε!

Εφάρμοσε το σχέδιο δημιουργώντας εκείνες τις συνθήκες οι οποίες θα πυροδοτήσουν τη διαδικασία αλλαγής.

Επέλεγε μία ή δυο δράσεις τη φορά ώστε να μπορείς να εφαρμόσεις καλά και να μπορείς να τις διαχειριστείς. Συνήθως σε αυτή τη φάση υπερβάλουμε σε ανάληψη δράσεων με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις και οι συμμετέχοντες να χάνουν τη πίστη τους στον στόχο. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα οργάνωνε συναντήσεις όπου θα κοινοποιείς σε όλους τη πρόοδο των προσπαθειών τους καθώς και θα επισημαίνεις τη σπουδαιότητα του εγχειρήματος.

Παραδείγματα δράσεων που αφορούν τον εργασιακό χώρο με σκοπό να πάρετε μερικές ιδέες και να σας βοηθήσω να ξεκινήσετε το δικό σας μοναδικό ταξίδι.

  1. Εκπαίδευσε το προσωπικό στη διαμόρφωση ορθών υποσυνείδητων αντιλήψεων περί διαφορετικότητας οι οποίες επηρεάζουν τη συμπεριφορά τους.

 

  1. Σχεδίασε ένα πλάνο προσλήψεων εστιασμένο στην διαφορετικότητα των υποψηφίων.

 

  1. Τοποθέτησε σε ηγετικές θέσεις άτομα της μειοψηφίας του χώρου όπως έγχρωμοι, αλλοδαποί, γυναίκες, κλπ

 

  1. Δημιούργησε ένα σύστημα δίκαιων πληρωμών το οποίο θα βασίζεται στις ευθύνες της κάθε θέσης εργασίας αλλά και στα ειδικά χαρακτηριστικά του κάθε εργαζόμενου.

 

  1. Παρακολούθα τον δείκτη κινητικότητας και αντικατάστασης του προσωπικού και εντόπισε πιθανές τάσεις αποχώρησης συγκεκριμένων μειοψηφιών. Έπειτα εφάρμοσε πρακτικές που θα ικανοποιούν τις ανάγκες αυτών των ομάδων και θα τις διατηρούν ευχαριστημένες στον χώρο εργασίας.

 

  1. Εξασφάλισε ίσες ευκαιρίες εξέλιξης στο προσωπικό καθώς και ίσες ευκαιρίες εκπαίδευσης.
  1. Εκπαίδευσε τα ηγετικά σου στελέχη στην αποδοχή και προώθηση της διαφορετικότητας και της ψυχολογικής ασφάλειας στον χώρο εργασίας.

 

  1. Δημιούργησε μια ομάδα εθελοντισμού και κοινωνικής προσφοράς όπου όλοι θα έχουν θέση και υπό το πρίσμα αυτό η ομάδα θα εξοικειώνονται στη διαφορετικότητα των μελών.

 

  1. Καθιέρωσε δραστηριότητες ανάπτυξης ομαδικού πνεύματος όπου ακόμα και οι πιο εσωστρεφείς θα ξεδιπλώνουν τον χαρακτήρα τους.
 

Επίλογος

 

 Όπως διαπιστώνετε η δημιουργία του αισθήματος του ανήκειν δεν είναι ένα άπιαστο όνειρο ή κάτι ουτοπικό. Απαιτεί μερικούς απλούς έξυπνους χειρισμούς  και είναι θέμα  χρόνου το να απολαύσει κανείς την ευημερία και ηρεμία που τόσο επιζητεί.

 

 

Sources:

1 “Racial Equality or Racial Equity? The Difference it Makes,” Race Matters Institute. 2014. Accessed Oct. 15, 2020. http://viablefuturescenter.org/racemattersinstitute/2014/04/02/racial-equality-or-racial-equity-the-difference-it-makes/ 

 

ZACHARIAS Kiriakidis

 

 

 

 

 

 

 

 

The Horse and Goat story!

Μια φορά και ένα καιρό υπήρχε ένας αγρότης που είχε ένα άλογο και μια κατσίκα…..
Μια μέρα, το άλογο αρρώστησε και ο αγρότης κάλεσε τον κτηνίατρο, ο οποίος είπε:
– Το άλογό σου έχει έναν ιό, πρέπει να πάρει αυτό το φάρμακο για τρεις ημέρες. Θα επιστρέψω την 3η μέρα και αν δεν είναι καλύτερα, θα κάνουμε ευθανασία.

Εκεί κοντά, η κατσίκα άκουγε προσεκτικά τη συνομιλία τους.
Την επόμενη μέρα, του έδωσαν το φάρμακο και έφυγαν.
Η κατσίκα πλησίασε το άλογο και είπε:
– Να είσαι δυνατός φίλε μου. Σήκω αλλιώς θα σε σκοτώσουν..

Τη δεύτερη μέρα του έδωσαν το φάρμακο και έφυγαν.
Η κατσίκα γύρισε και είπε:
– Έλα φίλε, σήκω αλλιώς θα πεθάνεις! Έλα, θα σε βοηθήσω να σηκωθείς.
Την τρίτη μέρα ήρθαν να του δώσουν το φάρμακο και ο κτηνίατρος είπε:
– Δυστυχώς, θα πρέπει αύριο να κάνουμε ευθανασία, αλλιώς ο ιός μπορεί να εξαπλωθεί.

Αφού έφυγαν, η κατσίκα πλησίασε το άλογο και είπε:
– Άκου φίλε, είναι τώρα ή ποτέ! Σήκω, έλα! κουράγιο! Ελα! Σήκω! Αυτό είναι, σιγά σιγά! Τώρα πιο γρήγορα, έλα. Φανταστικό! Τρέξε, τρέξε περισσότερο! Ναί! Ναι! Τα κατάφερες!
Ο ιδιοκτήτης επέστρεψε, είδε το άλογο να τρέχει στο λιβάδι και άρχισε να φωνάζει:
– Είναι θαύμα! Το άλογό μου έχει θεραπευτεί. Πρέπει να κάνουμε ένα μεγάλο πάρτι. Να φωνάξουμε το γιατρό και να σφάξουμε την κατσίκα να το γιορτάσουμε!!!!!!!!!!

Ravitheja Abboju
Published in
Vaagdevi College of Engineering

Τα διδάγματα της ιστορίας μας είναι πολλά και οι απόψεις διαφορετικές. Οι περισσότεροι θα σκεφτόντουσαν ότι το δίδαγμα είναι να κάνω τη δουλειά μου και να μην ενδιαφέρομαι για τους δίπλα μου γιατί στο τέλος μπορεί να χάσω εγώ. Προσωπικά βλέπω την ευθύνη που έχουν οι υπεύθυνοι Ανθρώπινου Δυναμικού ώστε να γνωρίζουν ποιος υπάλληλος αξίζει πραγματικά και ποιος πραγματικά συνεισφέρει στο τελικό αποτέλεσμα.

 

Αν θα έπρεπε λοιπόν να δώσω μια συμβουλή αυτή θα ήταν για μεν τους υπαλλήλους «Μαθαίνετε να ζείτε χωρίς αναγνώριση, είναι δεξιότητα που μόνο κέρδος θα προσφέρει».

».

Αν αντίστοιχα έπρεπε να δώσω μια συμβουλή στους υπεύθυνους Ανθρώπινου Δυναμικού θα ήταν: «Είναι ευθύνη και καθήκον σας να γνωρίζετε την αξία κάθε υπαλλήλου. Μην βλέπετε το εφήμερο κέρδος αλλά την προστιθέμενη αξία κάθε ανθρώπου, κάθε πράξης. Αξιολογήστε και ανταμείψτε την κάθε προσπάθεια και την πραγματική αξία κάθε υπαλλήλου. Οι υπάλληλοι δεν πρέπει να διαχωρίζονται σε «ερασιτέχνες» και «επαγγελματίες». Μην ξεχνάτε ότι «ερασιτέχνες» έφτιαξαν την Κιβωτό του Νώε, ενώ «επαγγελματίες» έφτιαξαν τον Τιτανικό».

Employees Leave Managers, Not Companies

Οι υπάλληλοι συνήθως μιλούν για τους προϊσταμένους-διευθυντές-managers τους λέγοντας: «Είναι πολύ απαιτητικός. Η ομάδα της χαίρεται να  δουλεύει για εκείνη. Μπορείτε να βασιστείτε σε αυτήν. Είναι φοβερός ηγέτης». Ή άλλες φορές λέγοντας: «Δεν ξέρει τι κάνει. Δεν κάθομαι ούτε λεπτό μαζί του». Δεν θα ακούσετε όμως ποτέ κάποιον να λέει ότι η Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού (HRM) είναι μια εύκολη δουλειά.


Σύμφωνα με αμερικανικές στατιστικές με περισσότερους από 500.000 ερωτηθέντες, περίπου το 60 με 70% των εργαζομένων δεν είναι συναισθηματικά αφοσιωμένοι στους οργανισμούς για τους οποίους εργάζονται, και επομένως δεν είναι πλήρως παραγωγικοί. Αυτό υπολογίζεται σε ετήσιο κόστος χαμένης παραγωγικότητας στις ΗΠΑ άνω των 450 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Είναι βέβαιο ότι στη «δέσμευση» (engagement) ενός υπαλλήλου στην εταιρεία για την οποία εργάζεται σημαντικό ρόλο παίζει η πίστη στη διοίκηση, η υπερηφάνεια για την εταιρεία, οι απολαβές και τα κίνητρα που καθένας λαμβάνει, όμως καθοριστικό ρόλο έχει η σχέση μεταξύ προϊσταμένου και υπαλλήλου. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι αυξημένος αριθμός παραιτήσεων εργαζομένων αντικατοπτρίζει την αποτυχία της διοίκησης αλλά ταυτόχρονα αποτελεί και θεμελιώδη πρόκληση ώστε να γίνουν όλα όσα απαιτούνται ώστε οι υπάλληλοι  να ενδιαφέρονται για τη δουλειά τους, να αισθάνονται καλά με τους οργανισμούς τους και να εργάζονται όσο πιο παραγωγικά μπορούν.

 

Σε μελέτη για την αφοσίωση των εργαζομένων (2013) ο Διευθύνων Σύμβουλος έγραψε:

 

«Η σημαντικότερη απόφαση που παίρνετε στη δουλειά σας είναι ποιους τοποθετείτε ως διευθυντές (managers). Εάν ορίσετε λάθος άτομο  κανένας μισθός, αποζημίωση ή bonus  δεν είναι σε θέση να διορθώσει την κακή κατάσταση που είναι βέβαιο ότι θα δημιουργηθεί».

Tο 50% των Αμερικανών, κάποια στιγμή στην καριέρα τους, εγκατέλειψαν μια δουλειά για να «ξεφύγουν από τον προϊστάμενό τους». 

 «The State of the       American Manager»

Μελέτη του 2015

 Tι θα έπρεπε να κάνουμε για να βελτιώσουμε τη συνολική κατάσταση του ανθρώπινου δυναμικού της εταιρείας μας;

01

Επικοινωνία, επικοινωνία, επικοινωνία

Η ομάδα μας πρέπει να αισθάνεται άνετα να έρθει σε επικοινωνία μαζί μας. Όμως και οι περισσότεροι μάνατζερ φοβούνται. Μελέτη διευθυντικών στελεχών από το Interact Studio και το Harris Poll αποκάλυψε ότι το 69% των διευθυντών φοβούνται την επικοινωνία όπως και οι ομάδες τους.

02

Σχεδιάζετε σωστά την εργασία των υφισταμένων σας

Οι περισσότερες εταιρείες σχεδιάζουν θέσεις εργασίας και στη συνέχεια προσλαμβάνουν ανθρώπους σε αυτές. Οι πρωτοποριακοί διευθυντές κάνουν το αντίθετο. Όταν βρίσκουν ταλαντούχους ανθρώπους, είναι ανοιχτοί στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα μέτρα τους.

03

Δημιουργείστε ευκαιρίες εργασίας σύμφωνα με τις προσωπικές προτεραιότητες

Όταν υπάρχει θέληση πάντα βρίσκονται τρόποι όπως ένα ευέλικτο ωράριο, εργασία από το σπίτι, μία απόσπαση στο χώρο εργασίας του συντρόφου και τόσα άλλα, που πραγματικά θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για την πλήρη αφοσίωση των υπαλλήλων στην εργασία για το καλό της εταιρείας.

04

Δώστε το παράδειγμα

Οι εργαζόμενοι νιώθουν αγανάκτηση όταν τους ζητείται να κάνουν πράγματα που οι προϊστάμενοι τους δεν κάνουν. Αν θέλετε να καλλιεργήσετε μια πιο χαρούμενη στάση στον χώρο εργασίας, ξεκινήστε με το να είστε εσείς πιο χαρούμενοι.

05

Κάντε ερωτήσεις και ακούστε τις απαντήσεις

Τίποτα δεν θα γεννήσει δυσαρέσκεια πιο γρήγορα από το παροιμιώδες «κουτί προτάσεων» που δεν ανοίγει ποτέ. Ίσως να μην μπορείτε να κάνετε μια αλλαγή αμέσως, αλλά πρέπει να ενημερώσετε έναν υπάλληλο ότι έχει ακουστεί και ότι παίρνετε στα σοβαρά τις ανησυχίες του.

06

Δώστε εποικοδομητική ανατροφοδότηση

Σε κανέναν δεν αρέσει να του λένε ότι κάνει κάτι λάθος. Αλλά στους ανθρώπους αρέσει να ξέρουν αν υπάρχει γρηγορότερος, καλύτερος ή ευκολότερος τρόπος για να ολοκληρώσει μια εργασία.

07

Να εκτιμάτε τους υπαλλήλους σας

Αναγνωρίζοντας τη σκληρή δουλειά και τη σημαντική συμβολή τους, στα επιτεύγματα της ομάδας

08

Βοηθήστε τους υπαλλήλους να εξελιχθούν

Προωθήστε ένα περιβάλλον μάθησης και συνεργασίας στο οποίο οι υπάλληλοί σας μπορούν να αναπτύξουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους.

Θεωρείστε ότι η επιτυχία όλων όσων εργάζονται στην ομάδα σας είναι δική σας ευθύνη, επομένως πρέπει να βεβαιωθείτε ότι παρέχετε στους ανθρώπους σας τα εργαλεία και την καθοδήγηση για να κάνουν καλά τη δουλειά τους και τότε θα δείτε την αφοσίωσή τους σε εσάς και κατ΄ επέκταση στην εταιρεία για την οποία όλοι μαζί μοχθείτε.